11 nov. 2011

No more needed

Sluta sticka ni som sitter och gör det för nu har man kommit på att det gör mer skada än nytta för pingvinerna här. Men tanken var ju god ändå och härligt att så många både här och ändå borta i Sverige,
ville hjälpa till. För övrigt så antagligen dör det fler fåglar här varje dag som blir tagna av katter. Nu, nu och nu. Överallt i landet.




Se bara här. Den här kom Krugar in med i morse, stolt och glad. Krugar såklart men fågeln var ju död. En pytteliten fågel som inte fanns med i min fågelbok för där är bara alla "äkta fåglar" men den kallas Vax Eye och är från Australien. Det vet jag för det sa S. Han är för övrigt ute och klipper gräs och rensar ogräs medan jag sitter och solar mina ben, obs - klockan är strax fem och jag smälter.

1 kommentar:

  1. Jag gick in på "nätet" och kollade och mycket riktigt,de har fått tröjor så det räcker,så nu går resten till välgörande ändamål! men kul tanke att några tanter sitter och stickar pingvintröjor nere i Österbymo!

    SvaraRadera