10 dec. 2011

Friday birthday lunch

I strålande solsken, med underbara vänner, god mat, mycket skratt och historier. Här står Ian och lagar kiwiburgers.
Människor kom och gick hela eftermiddagen och några stannade hela dagen och till kvällen. Jag var så glad att Stefan kom förbi. Hans flickvän Sam återhämtar sig fortfarande från en ryggoperation. Stefan är ursprungligen från Finland och talar svenska, rikssvenska. I början då vi träffades tyckte jag det var så behagligt att få prata svenska. Numera pratar han och jag, även om vi är själva, enbart engelska med varandra. Märkligt det här med språk och jag känner inte alls att jag inte längre kan uttrycka det jag vill säga. Mycket också för att engelskan flyter på så bra nu och att Si förstår mig exakt. Även när jag tappar ord eller direktöversätter svenska ordspråk, då kan det bli riktigt roligt.
Vår granne kom över, riktigt trevlig nyinflyttad kvinna som tragiskt nog blev änka för ett par år sedan. Visade sig att hon kände Nigel...
Virginia & Sarah, Sarah med skojig hatt (igen), det är Si:s militärmössa...


Den här sköna människan posade så gärna bland blommor och gräs...i hatt!
 Och så promenad på stranden...
Lyckliga jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar