6 feb. 2012

Swedes...

Det händer ganska ofta, i samtal med någon jag möter här i Auckland, att denne person varit i Sverige. Även i  Göteborg, min älskade hemstad var det faktiskt två idag, oberoende och på olika tillställningar, som hade besökt just Göteborg. "Jultomten - Tom (han heter Tom), som bor här borta i svängen, även han har varit i Sverige han...En sjömanstomte.
Idag har vi varit sociala, träffat massa "småmänniksor" under fem år, ja under fyra faktiskt. Och man stannar bara väldigt kort...Okej, nu ska jag bjuda på en galen sak som hände här i gryningens timma, eller en hel och halv timman innan den gryningen kom. Nu upprepar jag tidigare inlägg men med vad jag tycker en bättre förklaring:
Jag och S vaknade av att det lät i kattluckan. Näj Vi kom på direkt att han har ju varit utelåst varenda natt ju, sedan i fredags. Stackaren och jag fick så dåligt samvete att det knöt sig i magen. Så vi gick upp. Jag i råsa fluffiga morgonrocken och S i sin sarong. Ner för hela Park Avenue till parken. Ingen katt men jag, jag ser en APA.



En svart chimpans som rymt från Auckland Zoo här borta, han eller den sitter vid vår bil och äter en hel klase bananer!
S rusar ut och tror att jag med "it is a monkey here by the car", menar att det är en snubbe som stjäl bilen. Men jag såg i syne, för ja, det kan man göra när man är yrvaken men herregud vad jag såg den där apan. I syne då för det fanns ingen apa där och det rymmer aldrig apor från zoo. Dessutom är våra bananer inte mogna än. Tänka vad ens hjärna kan spela en ett spratt.

2 kommentarer:

  1. Du får nog vara lite försiktig med vindrickandet!
    Ha-ha,jag skojar bara-men det var kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var kul, kul i efterhand men jag blev verkligen lite rädd fast det var buskarna som speglade sig i fälgen på bilen.

    SvaraRadera