17 maj 2012

Our cat

Åh, lilla gubben. Han var i slagsmål med Nigel, mitt på gatan förut idag. Jag lockade in honom och han kom men det tog ovanligt lång stund för honom att gå med mig ner på stranden. När vi gick där och jag letade snäckor, fanns han i närheten och följde med en bra bit men jamade då jag gick för långt ut på stranden. Vi kom sedan upp till huset och då såg jag att han haltade. Hans vänstra framben höll han liksom upp. Jag tog honom i knät för att kika på vad det var och han, världens snällaste katt, morrade ängsligt. Han gillade det inte alls och sedan försvann han ut. Jag har letat efter honom flera gånger och för en timma sedan knackade det på dörren och en kvinna (som jag brukar se här gå förbi) sa att hon sett our lovely Krugar haltandes. Jag lockade och lockade men han har inte kommit in och nu är det mörkt, dock inte kallt utan det är väl någon pacific vind som gett oss värme, för jag sitter här med ytterdörren öppen. Igår var det betydligt kyligare. Blir inte klok på detta klimatet, man kan inte räkna med något. Lilla stackaren, tänk om han inte vågar sig hit för han blev rädd för mig? Han som sover jämte mig varje natt, 7 timmar ligger han där tätt vid mig. Jag ska inte röra honom mer. Han har ont och kanske han har "stukat" sitt lilla ben i slagsmålet med Nigel? Han ska få bästa middagen när han väl kommer och sen hoppas jag han sover jämte mig hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar