2 maj 2012

Mission Bay

Idag var jag här ute och hälsade på trevlig M. Så vackert och ligger i East Auckland, inte långt från city, ungefär lika långt som från city och till mig i Westmere. Så trevligt att få prata svenska och utbyta erfarenheter och prata om stort och smått. Det har blivit kallare nu och ikväll känns det kyligt i vårt hus. Eftersom det här huset består av glasfönster (som vetter mot havet) känns det verkligen. Vi har väl lite varmare inomhus än utomhus. Idag var det ungefär 17 grader men strålande sol och blå himmel som bilderna här visar. Ännu så länge är det ingen fara men jag har allt paltat på mig ikväll och jag inser att det bara är början. I Auckland blir det fuktigt och det brukar regna en hel del i juli-augusti. Ser fram mot att få hit mina svenska vinterkläder för jag vägrar frysa.
Trevliga glada M i närheten av där hon bor med sin J - i ett jättehärligt eget hus som de nyss köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar