11 dec. 2011

Baking

Bakade saffransbullar i förmiddags. Känns lite tokigt med julen med tanke på att det är sommar här. Men jul ska vi fira och idag är det tredje advent. Tvingade S att äta en bulle med mjölk, men den stackaren - jag upptäckte (inte han) att den inte var färdigbakad utan degig i mitten. Men eftersom han aldrig haft en lussebulle innan så sa jag ingenting men han har inte ätit någon mer. Otur att jag skulle ge honom just den bullen för de andra var perfekta. För övrigt är det mer jag som introducerar "min kultur" på honom än tvärtom.

2 kommentarer:

  1. De blev ju jättefina!
    Vad du är duktig!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med mamma Kerstin..ser jättefina ut! Bakade själv liknande för ett par veckor sedan - alla är redan slut! Hmm..Jättegott att riva mandelmassa i också. Du ser ut att leva det goda livet och ha det bra i största allmänhet! Fortsätt så :) Kram från Bizan i ett alltför grått Sthlm.

    SvaraRadera