10 dec. 2011

Stiff neck

Ja, jag har nackspärr, inget kul alls. Vi skulle ta Betty ut för och handla (som vi gör varannan lördag, hon är 97 år gammal och världens sötaste lilla dam) men jag satt i bilen, med en varm vete-kudde om nacken. Nu i kväll är det lite bättre men fortfarande jobbigt ont. Förra veckan hade jag ryggont, ischias. Nu detta men tur är att jag har världens bästa och mest omtänksamma man som pysslar om och ser till mig. (Fast, det var hans fel att jag fick nackspärr så det så)...

1 kommentar:

  1. Mamma sjuksköterska10 december 2011 kl. 22:05

    Stackars dig!Det går ju över till slut,men kan ta tid,så ha tålamod(fast det vet jag ju att du inte brukar ha!)Jag har nyss blivit bra efter ca 2 månader från min nackspärr,tog till slut en 2 veckors kur med Diclofenac(Voltarén eller Ibuprofén)som är antiinflammatorisk medicin.Om inte värme och massage hjälper så pröva detta!Men tag det 3 ggr dagligen en tid efter också!

    SvaraRadera