7 dec. 2011

Good friends

Bri & Sarah var här igår kväll. Bri kommer hit till "Westmere restaurant and B & B" och får sova en hel natt, vilket hon behöver då hon har tvillingbebisar som gör att hennes nätter är ganska sömnlösa. Känns så roligt att få pyssla om henne och veta att hon får nya krafter. Hon är mer än välkommen. Sarah är en skön kvinna som den här kvällen berättade om hennes speed dating - hon har massa humor och pratar mycket och gärna. Hon hade med sig en påse med den där underbara körsbärschokladen som hon beställer varje år till jul. Det är inte mycket sötsaker som jag tycker om men detta gillar jag verkligen.

Obs! Mössorna är ett skämt, det är bebismössar till tvillingpojkarna


Vi satt på verandan och njöt av kvällsolen medan S lagade en Bengali style fish currry. Ett recept som vi hittade i senaste numret av Everyday Dish. Jag har väl sagt det förut, hur underbart god mat min S lagar. Det spelar ingen roll vad vi hittar på för något och hittar på gör vi så fort vi vaknar. Handlar på Countdown eller här uppe hos slaktaren och så trollas det fram goda maträtter i köket.
Det ska bli så roligt att min familj snart är här och jag tänker på allt gott vi ska äta och allt roligt vi ska göra. Igår satt S och jag och planerade för min lilla H - hennes födelsedag som vi ska fira när hon kommer. Jag kan räkna dagarna nu och det är så mycket roligt framför oss just nu. På fredag fyller S år och det blir lunch här hemma. På eftermiddagen ska jag och Sarah hjälpa Bri med att packa saker (de flyttar från Westmere till Ponsonby) och det ser ut och bli riktigt härligt sommarväder hela helgen.
Kanske ska jag ta mitt premiärdopp i havet här nere?

Det är verkligen en sanning att vädret kan växla mellan fyra årstider på en dag här i Auckland. När vi vaknade i morse, S och jag, var det regn, mulet och blåst. Nu, bara en timma senare är det strålande sol, blå himmel men fortfarande ganska blåsigt. Den där västvinden, fy sjutton och just nu blåser det rakt på huset från havet så det blir inget morgonkaffe på verandan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar