22 apr. 2012

Saturday

 Här står jag med mitt livs kärlek i en av de vackraste av världar. Vi har det så härligt och lånar ett hus av en av S´s allra bästa vänner. Meningen var ju att han skulle hängt med och jaga men det blev inte så av vissa omständigheter. Så istället har C och jag både en chaufför och en kock (och guide) och nu ser jag fram mot den här dagen.
 Det är höst och färgerna är magiska. Det är så vackert här. Arrowtown var hur pittoreskt som helst och det var så roligt att träffa M, S och barnbarnet. M är ju den som "sammanförde" oss för 25 år sedan så det var många minnen som kom upp. Livet är märkligt men underbart spännande.


Pauls statyer, fina katter. Han dog tyvärr för ett par år sedan, ganska kort efter att deras son dog. Han orkade inte med det säger M. Sonen som blev handikappad i en bilolycka 1984. Jag är glad över att jag hann träffa Paul år 2000 när jag var på Nya Zeeland med mina döttrar. Det var sista gången jag såg honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar