11 mars 2012

Sunday

Idag var vi på Dunbar Sloane och kikat på leksaksbilar som det var visning på. De ska säljas på en auktion nu i veckan och de har tillhört en man som samlat på dessa bilar under hela sitt liv. Han avled nyligen och alla hans lådor med nästan tusen bilar har nu plockats fram till allmän beskådan. Själv har han aldrig haft dem framme utan har alltid förvarat dem i lådor, i sina originalförpackningar. När jag kom in där tänkte jag "fy så tråkigt och titta på leksaksbilar" men det slutade med att Si fullkomligt fick dra ut mig därifrån. Jag har sett flera stycken som jag skulle vilja buda på, bland annat en röd Volvo Amazon, en Opela Kapitän, en James-Bond-bil med självaste agenten inuti. Sedan en låda med jättefina amerikanska bilar. Den lådan kanske jag kommer undan med då jag tror att de andra bilarna kommer hamna på mins 100 dollar styck.


Vi har också varit på Plant Barn och handlat till trädgården. Så vi har planterat broccoli, blomkål, rabarber, rädisor och mer sallad. Broccolin kommer vara mogen och skörda om tre månader ungefär. Våra rödbetor är stora nu och vi kan nog skörda dem om två-tre veckor.


Härlig sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar