27 feb. 2012

The ring

Här är den. Hans guldring och idag ska jag hämta ut min guldring som har safirer och små diamanter så vacker ring, den är underbar. Som vigselring skulle jag vilja ha en slät, enkel och smal guldring, kanske med diamant i men den måste vara smal för mitt korta smala lilla fingers skull. 
Föresten fick jag reda på att det i Nya Zeeland och England är vanligt att själva förlovningsringen har stenar och är lite mer utmärkande än själva vigselringen - vigselringen som ofta är en enklare variant och slät. Hade jag ingen aning om när jag beslutade mig för de här ringarna och egentligen är det helt oviktigt bara man tycker om det man ska ha.
Hur ska nu allt gå till då? Jo, om två dagar (på Skottdagen som på engelska heter "leap day" ska jag våga och jag ska försöka vara allvarlig och inte skratta sådär som jag brukar när vi pratar om just detta. Jag ska säga att vi ska gå ner till parken och ner till havet för och kika efter Krugar. Men såg just att det är high tide klockan halv två och detta skulle ju vara vid 18-tiden typ, när han är hemma från jobbet, så det kan tyvärr bli lite knepigt. Inte för att vi inte skulle kunna gå där i vattenbrynet - men själva grejen, att Krugar skulle ens vara där just då är ju inte så troligt och jag menar, det är inte lågvatten då. Men till vår Westmere park kan vi ju ändå gå till, min älskade blivande man och jag. Och vad ska graveras in i ringen? Kanske Once upon a Time...? Eller vad tycker du? Tar tacksamt emot förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar