29 okt. 2011

Beautiful Saturday morning


Ikväll ska vi åka till några av S:s vänner som jag ännu inte träffat. Till deras gård och jaga kaniner och äta middag.
Igår hade vi långlunch med goda vänner på Bollywood i Ponsonby. Hann också med en vända till GT senare på kvällen där vi träffade L&T. Klockan hann och bli så mycket så de lammkotletter vi handlat tidigare hos slaktaren fick vänta och istället blev det Asian Takeaway.
Nu ska vi ta B till shopping på P&S, varannan lördag hämtar S den lilla B, 90-årig dam för shopping.
Pack and Save är inte alls som det låter och sist jag var där kunde jag ju bara konstatera att det inte är ett dugg smidigare att packa varor själv. Inte när du iallafall måste ösa tillbaka allt i din kundvagn för att förflytta dig till en disk flera meter bort och DÄR packa varorna. Jag ska ta bilder och lägga upp här på bloggen så förstår ni vad jag menar. För övrigt är jag nu en member av både matkedjan Countdown och vin/sprit-kedjan Glengary.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder!
    Nej P&S är inte särskilt effektivt, ett ganska löjligt system kan jag tycka. Tacka vet jag mataffärerna där man får maten packad av kassörskorna, det är något jag saknar här i Sverige. Fast nu när jag använder självscanning så blir ju maten packad direkt när man tar den från hyllan vilket är bra.
    Hoppas att ni har en fin helg!
    Elin

    SvaraRadera