3 apr. 2012

Autumn here

Lite blad som faller i blåsten. Lite regn men också soliga sköna dagar med en temperatur på 22 grader. Folk har bytt om och klär sig i vintriga plagg. Tror det är mest för modets skull för det är ju fortfarande väder för shorts. Nu är det påsk snart och vi ska göra en tur söder över. Söder här på nordön och hälsa på S´s kusin med familj. Adrian som jag bara träffat en gång men som var en mycket trevlig person så det här ser jag fram emot. Håller också på och startar en bokklubb med några tjejer här och det ska bli riktigt roligt. Har alltid velat vara med in en sådan där man läser samma bok och sedan träffas över ett glas vin och diskuterar boken. Apropå böcker ska jag luncha med en svensk författarinna här nästa vecka vilket jag verkligen ser fram emot. Vi har haft en del kontakt men inte träffats tidigare men hennes man har jag mött och han känner också mina släktingar. Möten är kul och jag borde egentligen ha kunnat vara mer aktiv när det kommer till det. Saknar en sak och det är de där tjejsamtalen, antingen då man ses eller på telefon när man utbyter olika saker om allt det som händer i livet. Jag har verkligen haft en slags paus från det även om jag försöker via e-mail och Skype. Tror kanske att många läser min blogg här och följer mig men det är ju inte samma sak för mig riktigt. Får ju inte alla dessa e-mail med frågor om hur jag har det eftersom det kan läsas här. Men här berättar ju ju inte precis allt som händer eller alla de funderingar, stora som små, som dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar