12 apr. 2012

Wednesday night out

Sitter vid köksbordet med min älskade. Vi har varit ute och firat Jordan. Varit på och ätit thai, med Jordans pojkvän från Kambodja och det var hur mysigt som helst. Jag hade på mig min nya HM&Versace-klänning, som äntligen dök upp här i brevlådan igår. Är så glad att jag kan ha min storlek 34 trots att det har känts som jag ätit upp mig till minst en 38:a men så var det tydligen inte. Det har känts höstligt idag här i Auckland. Vindar, regnskurar och ganska mulet sånär som på ett eller annat uppehåll. Ändå ungefär 19-20 grader varmt. Började dagen helt underbart med att skypa med mamma och min lilla dotter H, fortfarande i sängen, yrvaken och nyklippt och min dotter skrattade när hon såg mig. Ja, jag vet, jag ser löjlig ut. Nyklippt kort lugg. Igår när jag somnat vaknade jag av att Krugar kröp ner nära mig som en liten boll. Det gör att jag måste krypa närmare Si som då hamnar värre än vanligt på sin lilla remsa trots att vi har en tvåmeters-bädd. Men så är det och det känns som en ynnest när katten Krugar väljer att sova med mig nära intill. Det är väl det bästa med hösten här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar