22 nov. 2011

Back to Noumea

Nu är vi tillbaka i huvudstaden har och reste mellan berg och dalar hela morgonen. När vi kom hit la jag mig nere vid poolen och läste. S var på ett möte och fixade lite. Han är ju inte den svensk som jag är som bara måste jaga solen. Förutom att jag blev ordentligt uppäten av mygg i natt, är allt väl. Vi bodde på en resort med en bungalow precis vid havet och igår hade vi glasdörrarna öppna när vi skulle sova. Okej, inga mygg säger S "för det fläktar ju från havet". Jojo,jag  vaknar mitt i natten av att det kliar något enormt över mina ben, bröst och armar. Vi stänger dörrarna och jag smörjer in mig med myggstift. Idag har jag stora blemmor och jag är ju visserligen extremt känslig (allergisk) mot mygg sa det är ju ingen ovanlig händelse.
Hotellet vi bor på är detsamma vi bodde på innan, Royal Tera och det är riktigt fint och bra. Nu ska vi bort till en vietnamesisk restaurang. Ska lägga ut bilder på hotellet senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar