25 nov. 2011

Home sweet home

Checkade ut från hotellet igår - som nu börjat pyntas iför julen. En gigantisk julgran stod i entrén när vi åkte därifrån. En som var glad och se oss här hemma var Krugar. Han visste inte till sig av glädje och höll sig runt oss hela kvällen.
Idag är det fredag och vid tolv-tiden samlas vi som vanligt för lunch i Ponsonby. Jag hoppas Sarah är med, hon brukar ju det. Den här fredagen är det dock inte särskilt inbjudande "sitta-ute" väder. Ganska kallt, bara cirka 15 grader, blåsigt och mulet. Det påverkar mig verkligen, vädret. Men jag ska inte klaga. Vi hade ju cirka 28 grader varmt och strålande sol varje dag i Nya Kaledonien. I morgon är det val här i landet så jag antar att det blir debatt på TV:n i kväll. Det ser bra ut för National, de har över 50 procent enligt senaste opinionsundersökningen. Dessvärre har ACT och Conservative gått upp något och enligt mitt sett och se på saken, är i allafall det sistnämnda partiet ett riktigt skämt av bakåtsträvande konservativa - i synnerhet när det gäller familjepolitiken. Jag tror de Gröna (Green Party) kommer vinna alla de röster som National "förlorar" på sin "utförsäljarpolitik" som får många här att inte vilja lägga sin röst på National. Nog om politik, det är ju bara som att jag inte kan låta bli det.
Däremot känns nyheterna i Sverige, som mer och mer ointressanta. Juholt, nej orkar inte kommentera. Glad och stolt däremot att Borg utsetts till Europas skickligaste finansminister. Det var det hela. Att vintern inte kommit men att det är mörkt och att alla nu pyntar för första advent har inte undgått mig på allas facebook-uppdateringar. Här ska också firas advent och jag ska gå ner i källaren och hämta upp adventsljusstaken. Har ingen elektrisk dock, inte heller någon julstjärna. Det hade jag velat ha, helst den här gråmulna helgen så hade det suttit fint.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa ni vekar ha haft, det ser otroligt vackert ut på dina bilder.

    Lunch i Ponsonby låter toppen, det skulle jag också vilja ha! :)

    Ha en jättefin första adventshelg, hoppas du får till stämningen trots ljuset och värmen.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Elin - glad avdent på dig också eller hur man nu säger!

    SvaraRadera
  3. Hej Kiwigirl
    underbart att få se dina sommarbilder och få läsa om ditt nya liv och dina nya lycka. Önskar att jag kunde stråla över mig själv till ditt somriga Nya Zeeland och slippa vårt kompakta vintermörker. Ännu ingen snö i sikte men jag tycker det är rätt ok trots vissa tankar om att köra vasaloppet i år igen. Övningskör med tre ungdomar i kvällsmörkret och hoppas på 1-2 körkort till jul. Vore toppen så att man slipper skjutsningar. Lycka till med tomaterna och gurkan. Kram Karin

    SvaraRadera