2 nov. 2011

Friday to come




Varje fredag samlas vi i Ponsonby för fredagslunch på Bollywood. Friday special betyder 10 dollar per rätt med top up på ölen för 2 dollar. Här är också "bring your own" och I brukar alltid ha med sig en flaska rött vin men jag föredrar nog öl till indiskt. Här är riktigt bra mat och jag har absolut inte ens kommit halvvägs i menyn utan gör omtag av samma rätt. Vi åt ofta här både i januari och då jag var över i april igen.
Gillar riktigt bra indisk mat med mycket smak och hetta. Trots att jag är beroende av chilli och ytterst sällan kan tycka att något jag äter kan bli för starkt, är Vindloon på Bollywood knappt vad jag klarar av. Den går heller inte att få annat än het och nu ha jag prövat den och jag säger, kanske igen om jag har en sådan där riktig craving efter riktigt stark mat som man nästan dör av är det inte omöjligt med en repris.
Men det är så många andra rätter att välja bland, vad sägs om;


Saagwala
Choice of chicken, lamb or beef cooked in skillfully blended spinach in an exotic curry.
Butter Chicken
Marinated chicken fillets roasted in the tandoor oven in a creamy tomato gravy.

Chicken Tikka Masala
Tender chicken fillets roasted in the tandoor oven and cooked with onions, capsicum and spices.


Och min favorit just nu då som är:
Rogan Josh
Lamb coated with exotic blend of herbs and spices in thick gravy. (bara det att jag bad om "extra hot" sist och jag nästan dog...fast ändå bra att det finns grader och välja på).

2 kommentarer: