20 jan. 2012

Me and THE chief

Jag behöver er hjälp. Nästa vecka ska jag vara med en av nya zeelands populäraste kockar - han med ständig receptsida i nya zeelands största dagstidning och som syns överallt. Jag ska laga svensk mat tillsammans med honom för ett reportage eftersom han fått reda på att jag gjort en så fantastiskt god jordgubbstårta. Idag lunchade vi och började prata och någon tog upp "min tårta" så det har nu resulterat i att jag tackat ja att till att nästa vecka laga mat med honom. Svensk okomplicerad mat så snälla, vad ska jag hitta på för något? Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få. Det är ju inte helt enkelt enkelt att få tag på alla råvaror här nere så löjromstoast går bort direkt. Svensk smörgåstårta kanske eller är det för krångligt? Svenska köttbullar - är det inte lite tråkigt eller är våra unika trots uteblivna lingon som cranberry-sylt får ersätta? Kåldolmar är väl inte fel eller vad sägs om klassiska Biff Rydberg med rå äggula i ett snapsglas snyggt på tallriken? Kom igen, ge mig tips och receptförslag! Vad ska det bli tycker ni? Hör av er i kommentarsfältet nedan eller maila mig, alla tips mottages tacksamt.

2 kommentarer:

  1. Vad kul grej...Tycker absolut att du skall göra Janssons frestelse.För ansjovis finns ju el. hur!Kålpudding,Ärtsoppa,Fläskpannkaka.Du kan baka klenäter som mormor gjorde till Jul.Lycka till:-))

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Gravlaxtoast, måste ju gå att göra gravlaxssås därnere?
    Biff Rydberg låter väl kanon som huvudrätt
    och avsluta du med jordgubbstårta!

    SvaraRadera