25 feb. 2012

Discussions

Det är så galet roligt med min älskade S att vi gillar och diskutera, vända och vrida på saker, se det ur varandras perspektiv. De kulturella skillnaderna är trots allt väldigt små ändå utan det är mest olika sätt som vi ibland har och se saker på. Att det liksom alltid finns två sidor av saken. Som nu, då jag läst på nätet över allas kommentarer om prinsessans namn. Herman Lindkvist uttalar sig oerhört kritiskt till namnet och jag lyssnar på hela intervjun med honom. Och jag tycker att han har en poäng faktiskt.
Tänker detta, lyssnar och sedan berättar jag för S att jag också (som Herman) tycker att "hon ska ju typ representera Sverige och man ska väl ändå hålla på traditioner - om man ändå liksom ska löpa hela linan ut"...och jag fortsätter i ett och samma andetag att "även om de ska få vara moderna och välja själv så liksom ändå"...Varpå S tittar på mig och säger" baba, you darling girl, om det skulle vara så, att inget fick ändras, varken traditioner, seder och bruk skulle ju ingenting utvecklas framåt - även när det gäller våra kungahus"...Det är väl helt rätt att de väljer detta namn och det finns säkert skäl till det här namnet.
Och han har en poäng som jag mycket hellre väljer och köpa än Hermans poäng.
Ja, det är som sagt kul med diskussioner och hur man kan se på saker och hur man faktiskt kan lyssna och också kunna ändra sin åsikt utan att vara sådär j-a envis.

1 kommentar:

  1. Ett vackert namn och det fanns en viktig person som hette det hos familjen! Folke Bernadottes hustru!(Hon var mycket omtyckt!)Han som hjälpte en massa judiska flyktingar till Sverige i de vita bussarna!Men folk är så okunniga!Tom Herman Lindqvist gjorde bort sig!

    SvaraRadera