20 feb. 2012

English and all the words

Jag älskar engelskan - språket och det är så fint brukar jag säga - med alla dessa synonymer. Bara för att i nästa andetag säga något med fel synno. Som nu då jag skulle säga att "dagstidningen ligger där ute på soffan". Och då är soffa där ute på verandan inte samma som soffa här inne om ni fattar. Och ibland pratar jag fort och mycket och då orkar jag inte med alla dessa synnos och blir otålig som nu när han inte fattar vad jag menar när jag säger att tidningen ligger där ute på soffan. Då tänker jag att det är rätt bra ändå med svenska - vårt enkla lilla språk som typ inte har några synonymer utan bara ett och samma ord för till exempel då soffa. Någon som förstår precis hur jag menar. Bra det känns skönt för mig. Ville bara få ur mig detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar