17 feb. 2012

Pétanque night

Här är min fina väninna Sarah - som alltid finns där och jag gillar henne så mycket. Glad, massa humor, värme, mamma åt Briony som är 15, bor i ett underbart hus i Ponsonby. Hon hämtade upp mig igår och vi åkte till Hernes Bay för och möta upp S´s nya kollega C. Vi var inbjudan av den franska handelskammaren - Frensch NZ Chamber of Commerce Industry - och de hade arrangerat en riktigt trevlig tillställning. Så vi spelade det jag alltid trott hette Boulé men det heter det inte alls - utan pétanque. Så det var vad vi gjorde igår, spelade detta mot olika lag och drack och åt gott medan min älskade var på sjukhuset. Kom hem, satt en stund och pratade med Sarah i bilen och då kommer Krugar - som förmodligen hörde och kände igen min röst - och hoppar upp på biltaket. Tills jag går in med honom och det hela slutar med att han somnar lyckligt i min famn under täcket.
By the way, här är så himla varmt just nu. Det har åskat idag men det hjälpte föga för nu här på kvällen är det lika varmt igen. Vi var och köpte en fläkt till sovrummet för det hjälper inte med öppna sovrumsfönster det är bara så för varmt. Ikväll lagade jag "snäll" middag med fisk, äggsås och hemlagad potatismos och broccoli och majs. S softar framför tv:n just nu och det blir ingen sen kväll för oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar