9 mars 2012

In to the city of sails

Nu ska jag byta om från inga kläder alls typ - till kläder och ta mig in till city. Har suttit en stund på verandan i solen men det är bara för varmt. Solar typ aldrig men nu så blev det nästan en hel kvart. Och den kvarten räcker. Solen är enormt stark här i Nya Zeeland och man får alltid smörja in sig med solfaktor- oavsett om det som idag är stark sol eller om det är moln på himlen. Backade ur fredagslunchen idag och nyss ringde Joe och undrade om jag vill med henne och Sarah på en drink vid 6-tiden men det går inte tyvärr. Är upptagen - för ovanlighetens skull. För övrigt har vi nu bokat två resor. Ska till Queenstown i slutet av april och nästa helg bär det iväg till lilla Nelson. Svinit dyrt att boka inrikes här med Air New Zealand, iallafall för resan nästa helg till Nelson - den kostade lika mycket som om jag skulle åkt till Sydney eller Melbourne. Vilket jag kanske hellre borde ha gjort också men det får bli en annan gång.

Si och jag ska på ett event och mingla med lite fransmän, typ samma gäng som jag spelade boule med för ett par veckor sedan kan jag tro. Det blir inte något sent och sedan vill jag hem och handla något gott att grilla för det kommer vara en underbar kväll här och högvattnet är påväg in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar