30 mars 2012

Something new

Ibland bara måste man få unna sig nytt och nu tyckte jag det var dags men nya fräscha necessärer. För jag kände att jag var värd det bara. Fredagslunch i Ponsonby snart - på Malaysiska krogen och sedan tar vi helg och det ska bli riktigt skönt. Har städat rent här hemma, skrivit, uppdaterat mig på nyheter på P1 under tiden. Inte klokt vad lite man tar del av härifrån Nya Zeeland när det gäller vad som händer där ute i världen. Huvudrubriken på Herald idag var exempelvis om att Karl Urban, från Lord of the rings, säljer sitt lyxiga hus i Hernes Bay - hoppsan - visste inte att jag hade han som granne. Fast jag gissar att jag förmodligen inte skulle kunna känna igen honom utan den där rustningen. Finns föresten en tidning jag verkligen gillar och köper varje vecka och det är NZ Listener. Alltid massa bra spännande reportage och man läser den verkligen från pärm till pärm. Inget jag gör med alla de andra veckotidningarna och magasinen kan jag säga. Womans Weekly (boring), Next (ok), Mindfood (fina recept) eller Fish&Game (jag säger bara fisketidning). Dish är en klar favorit.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar