1 mars 2012

The ring

Ja, här är den. Det blev en spännande kväll igår. Vi bestämde oss för och gå ut och äta en bit på en mysig Argentinsk restaurang. Vi satt där och åt, delade en flaska vin och pratade och det blev sent och S började skruva på sig och ville gå och betala men jag sa nej, vänta lite. Vi är inte klara här.
Han är envis - men jag är ännu mer envis så ni kan ju tänka er. Då kommer servitrisen med en flaska champagne (som jag beställt in i smyg + gett henne ringarna). Ingen av oss är några direkta älskare av champagne måste tilläggas men ska det vara champagne någon gång så ska det väl vara det nu.
Då rotar jag i handväskan och tar upp vår lilla fågel, den som åkt fram och tillbaka mellan Sverige och Nya Zeeland ett par gånger förra året.
Jag säger typ, "ja, du vet, jag trivs här med dig och livet och jag älskar dig verkligen så mycket men det är en sak"...Han tittar på mig med lite oro i blicken och säger "så du ska åka tillbaka till Sverige"?
Då skjuter jag fram den röda servetten som ligger på ett fat och ber honom vika upp den. Och där ligger våra ringar. Vi vandrar hem via Cox´s Bay hand i hand med vår halvt urdruckna champagne och bara skrattar (det är väl bara i det här landet som man får lov och ta med sig sin halvdruckna flaska och dessutom tillåts att gå med den på gatan). Ja, så vaknar vi upp idag den 1 mars 2012 (med champagnehuvudvärk) och vet att vi ska gifta oss!

3 kommentarer:

  1. OH vad glad jag är för din skull!
    Och Erling är lika glad!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. :) Vi är jätteglada, och sänder lyckönskningar!
    Kramar Elisabeth & Göran

    SvaraRadera
  3. Så roligt, stort GRATTIS till er!

    SvaraRadera