22 mars 2012

Rescue of a Kingfisher

Så liten och söt där han satt på gräsmattan. Bortkommen, kanske lämnad eller skadad? Vi tog iallafall hand om den, I Krugars kakttbur och har matat honom med sockervatten blandat med lite knäckebröd (sesamfrön). Han verkar piggare för nu "näbbas" han. Han har till och med "gjort ifrån sig". Lilla birdie-nam-nam. Han kurar ihop sig och har det varmt och skönt i gästrummet och Simon tänker ta upp ett värmeelement så han riktigt ska få njuta. Jag har klappat om honom, för det ska man tydligen och jag hoppas nåt så innerligt att Simon ska slippa halshugga honom imorrn. Jag tror han överlever, han verkar vara en kämpe och snart ska jag gå in till honom igen och klappa och ge mer mat.

1 kommentar:

  1. Vad gulligt av er! Det går säkert bra,prova med lite av Krugars kattmat om det går också!Eller någon liten insekt.
    Du börjar mer och mer bli lik mig med att rädda djur!

    SvaraRadera